یاحسین
مفید و متنوع
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان یاحسین و آدرس hossein54.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نسخه قرآنی که رئیس‌جمهور روسیه به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد، حواشی و پیشینه جالبی دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت آر اف ای آر ال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب را با تقدیم هدیه‌ای ارزشمند به ایشان به پایان رساند. هدیه مذکور، یک اثر تاریخی است که دهه‌ها قدمت دارد.
 
در سال 651 میلادی (1364 سال پیش)، عثمان، خلیفه سوم، تصمیم گرفت مجموعه دست‌نوشته‌های قرآنی یاران پیامبر را به صورت یک کتاب جمع‌آوری کند. بنابر این تصمیم، 5 نسخه از قرآن تهیه شد. پس از مرگ عثمان، به فرمان حضرت علی (ع) این نسخه‌ها به عراق منتقل شد.
 
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد؟+ تصاویر
 
در قرن 15 میلادی نسخه‌های مذکور به دستور تیمور لنگ به سمرقند، یکی از شهرهای ازبکستان کنونی، برده شد. گفته می‌شود از تعدادی از این نسخه‌ها نیز در کاخ توپ‌قاپی استانبول نگهداری می‌شود.

برچسب‌ها:
جزئیات عملیات نجات خلبان روس توسط کماندوهای آموزش دیده توسط ایران/ سرلشکر سلیمانی، فرمانده عملیات

ناگفته‌های عملیات کماندوهای ارتش سوریه و کماندوهای ویژه حزب الله لبنان برای آزادسازی خلبان روسیه از چنگ تروریست‌ها منتشر شد.

جزئیات اجرای عملیات نجات یکی از دو خلبان جنگنده سوخو ۲۴ ارتش روسیه که توسط جنگنده های ارتش ترکیه سرنوگون شد، برای اولین بار منتشر شد.

در این گزارش اعلام شده که عملیات آزادسازی خلبان روس از چنگ تروریست‌ها با مدیریت شخص سرلشکر سلیمانی صورت گرفته و در آن ۶ کماندو از حزب الله و ۱۶ کماندو از ارتش سوریه به عمق مواضع تروریست‌ها پشت خطوط جنگی نفوذ می‌کنند.

متن کامل گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک را در ذیل می‌توانید بخوانید:

طی هفته گذشته اخباری مبنی بر زخمی شدن و حتی شهادت سردار قاسم سلیمانی منتشر شده بود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم این اخبار را تکذیب کرد ولی رسانه های غربی و عربی تلاش کردند به این شایعات دامن بزنند.


برچسب‌ها:

 


حدود 10 سال پیش یکی از دوستان به مهمانی سفارت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس در تهران دعوت شد. او پس از بازگشت از مهمانی مذکور دچار نوعی افسردگی شد چراکه دختران ایرانی بزک کرده ای را دید که برای اعراب خوش رقصی می کنند.


مهمانی سفرا

 به گزارش تبیان طبق اطلاعات ناقصی که وی در اختیار ما قرار داد مشخص شد که دیپلمات های سفارت خانه ها مدام به دنبال دختران زیبای ایرانی هستند و واسطه هایی که معلوم نیست چگونه با این سفارتخانه ها مرتبط هستند زمینه این ارتباطها را فراهم می کنند. حالا بعد از چند سال از این جریان یکی از خبرگزاری ها روز گذشته گوشه ای از این فاجعه را منتشر کرده است: عفاف و شخصیت دختران ایرانی همچنان در سفارتخانه‌ها و منازل شخصی سفرا در کشورمان لکه دار می‌شود و دستگاه‌های مسئول با چراغ خاموش از کنار آن‌ها عبور می‌کنند.

هر از گاهی اخباری از سفارتخانه‌ها و منازل شخصی سفرا در ایران منتشر می‌شود از پارتی‌ها و بزم‌های شبانه گرفته تا برپایی کنسرت و شوهای لباس.

اما تاکنون اگر بزمی بود و حاشیه‌ای، عده‌ای افراد خودفروخته، پای ثابت این مجالس بودند ولی در این روزها همسران سفرا و برخی از مسئولان کشور نیز در جمع‌های این سفارتخانه‌ها حاضر می‌شوند و نظاره‌گر استفاده ابزاری از زنان و دختران ایرانی هستند.

طی روزهای اخیر یکی از سفارتخانه‌های مستقر در ایران جمعی از همسران سفرا و همسران برخی مسئولان را به مراسم برپایی شوی لباس زنانه در منزل سفیر، دعوت کرد، مراسمی که ورود عکاسان مرد هم به آن آزاد بود و کارکنان مرد برنامه نیز منعی برای حضور نداشتند.

نکته قابل تأمل در این گردهمایی این بود که اکثر خانواده‌های سفرای ایران و همسران مسئولان ایرانی، با چادر و حجاب کامل در این مراسم حضور یافته بودند ولی مدل‌ها (فشن‌ها) از بین دختران ایرانی حدود 25 ساله‌ای انتخاب شده بودند که بدون حجاب، روی استیج قرمز برنامه، عرض اندام می‌کردند و عکاسان مرد نیز، این لحظات را به ثبت می‌رساندند، در حالی‌که به این منظور می‌توانستند از دختران ملیت همان سفارتخانه استفاده کنند.

 اکثر خانواده‌های سفرای ایران و همسران مسئولان ایرانی، با چادر و حجاب کامل در این مراسم حضور یافته بودند ولی مدل‌ها (فشن‌ها) از بین دختران ایرانی حدود 25 ساله‌ای انتخاب شده بودند که بدون حجاب، روی استیج قرمز برنامه، عرض اندام می‌کردند و عکاسان مرد نیز، این لحظات را به ثبت می‌رساندند، در حالی‌که به این منظور می‌توانستند از دختران ملیت همان سفارتخانه استفاده کنند


برچسب‌ها:

 

افسران - بعله...


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ بدون شرح ، اسرائیل, ] [ 19:49 ] [ حسینعلی ]

افسران -  سعید فیروزه استفتاء از رهبر انقلاب درباره یک عمل خرافی در پایان ماه صفر


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـامام خامنه ای ، پایان ماه صفر ، خرافات ، استفتاء, ] [ 19:42 ] [ حسینعلی ]

 اعضای هیات بلندپایه نظامی کشور چین عصر یکشنبه با امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کردند.

دریادار سیاری درحاشیه این دیدار درگفت وگوبا خبرنگاران افزود: در این دیدارهماهنگی هایی انجام شد تا از توان هر دو نیروی دریایی در زمینه های مختلف به ویژه دانش و تبادل استاد و دانشجو برای حضور در دوره های آموزشی دریانوردی در ایران و چین همکاری های مشترکی انجام شود.

وی اظهارکرد: در این دیدار در زمینه های فنی، تعمیر و نگهداری شناورهای سطحی و زیرسطحی مذاکراتی را داشتیم که به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور گسترش همکاری های مشترک و دوجانبه بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین در بحث اطلاعات و فناوری مذاکراتی انجام شد که دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.

 


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـارتش، نیروی دریایی، چین, ] [ 19:38 ] [ حسینعلی ]

روند نزولي قدرت داعش درچند ماه اخير که با اوج گیری عمليات های ارتش و نيروهاي داوطلب در سوريه و عراق آغاز گرديده و با ورود روسيه به صحنه ی جنگ شدت يافته است ، موجب گرديده که سران داعش و حاميان آنها براي حفظ حيات و بقای خود به فکر کوچ بزرگ به منطقۀ امن تر که دسترسي راحت تري نيز براي پشتيباني از سوي امريکا و شيوخ منطقه داشته باشد ، بيفتند.

نشانه ها حاکي از اين است که شمال افريقا با مرکزيت شهر سرت ليبي گزينۀ مورد نظر است و سران داعش به سرعت از رقه سوريه و موصل عراق در حال انتقال به اين مرکز جديد هستند. 

دسترسي به شاهراه آبي مديترانه ، برخورداري از موقعيت وسيع سرزميني ، وصل شدن به شاخه هاي افريقائي داعش ، فاصله گرفتن از کانون تشيع و نيروهاي داوطلب رزمندۀ اهل تسنن که تهديد اصلي براي تروريسم تکفيري هستند از جمله دلايلي هستند که اين انتقال را توجيه مي کنند.

در راهبرد داعش حفظ نيرو وسازمان بر حفظ سرزمين اولويت دارد و به دست آوردن زمان براي تجديد قوا و انسجام و توسعه از اهداف ديگر مي تواند باشد. 

ائتلاف حاميان داعش که عربستان و ترکيه و قطر و امارات محوريت آن را تشکيل مي دهند و دو هدف عمدۀ آنان شکستن جبهۀ مقاومت در برابر صهيونيسم و جلوگيري از توسعه و حاکميت تفکر شيعي در منطقه مي باشد. حال در صدد شکل دهي طرح  جايگزين براي تحقق اين خواسته هايش مي باشند. 

سفرمسعود بارزاني به عربستان و ديدارش با ملک سلمان و ملاقات بارزاني با اردوغان از سوي ديگر نشان از به عهده گرفتن نقش کليدي اين طرح جديد توسط وي دارد. 

حرکت خزنده ومخفيانۀ نيروهاي نظامي ترکيه به طرف موصل و همزمان خروج تروريستها از خيابان هاي موصل و استقرار در مواضع دفاعي حاشيۀ شهر، ابعاد ديگري از توطئه را آشکار مي کند. 

قلمرو سرزميني اقليم کردستان همۀ مناطق کردنشين عراق را در بر نمي گيرد لکن تسلط و حاکميت بر کل شهرهاي کرد زبان همواره جزو اهداف و آرمان هاي حکومت خودمختار کرد به رهبري بارزاني بوده است که شهر موصل هم ازآن جمله است. 

بافرضيات فوق ميتوان به ابعاد واهداف توطئۀ جديد ائتلاف ترکيه – ارتجاع عربي پي برد. " انتقال کنترل موصل از داعش به حکومت اقليم کردستان" که ترکيه نقش کاتاليزور آنرا ايفا مي کند . 

البته ممکن است با حرکت هاي نمايشي مبتني بر در گيري هاي خفيف نظامي بين داعش و پيشمرگان کرد با پشتيباني ارتش ترکيه همراه باشد. 


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) , ] [ 19:35 ] [ حسینعلی ]

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشجویان در مقاطع مختلف و بخصوص در بحران‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کرده اند.

امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام در سومین کنگره ملی شهدای دانشجوی شهرستان نیشابور گفت: دانشجویان در جریان انقلاب اسلامی پیشرو بودند و هسته اصلی این حرکت توسط شهید مطهری پایه‌گذاری شده بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز برای جامع عمل پوشیدن شعارهای انقلاب در کمک به محرومین در نقاط دورافتاده و همچنین مقابله با گروهک‌های منافق پیشرو بودند.

وی در ادامه افزود: در مقطع دفاع مقدس نیز دانشجویان به وظیفه خود در حضور مناطق عملیاتی عمل کردند و شهدای گرانقدری را تقدیم کردند.

امیر گلفام از خاطرات خود در دفاع مقدس به خاطره جانبازی شهید سید باقر موسوی‌نژاد در ارتش اشاره نمود و گفت: این شهید عزیز در دوران دانشجویی خود در دانشگاه افسری به افتخار جانبازی نائل شد؛ لیکن به این جانبازی بسنده نکرده و به طور داوطلب با نیروهای مردمی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در نهایت در عملیات آزادسازی مهران به شهادت رسید. شهید موسوی‌نژاد چه در مبارزات سیاسی و انقلابی در پیروزی انقلاب و چه در دوران دانشجویی در دانشگاه افسری ارتش از نظر تعهد، شجاعت و شهامت الگوی دیگران بوده و مقام شامخ شهادت، جایگاه واقعی این شهید بوده است.

امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام در پایان از دست‌ اندرکاران این کنگره به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور تقدیر و تشکر نمود و بر ادامه دادن راه شهیدان و تلاش برای ارتقای علمی و پژوهشی و اجرای رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب توسط دانشجویان تاکید کرد.


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ ارتش, ] [ 19:28 ] [ حسینعلی ]

افسران -  امام خامنه ای: این روزگار، روزگار قدرت‌نمایی خدای متعال است و ایران مبداء حوادث باورنکردنی ...


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ رهبری, ] [ 19:25 ] [ حسینعلی ]

 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان تأکید کرد: دکترین نیروهای مسلح ما دفاعی بوده و مبتنی بر بازدارندگی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش مسئولان نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه ما هیچ وقت آغازگر جنگ نخواهیم بود، اظهار کرد: در دفاع مقدس نیز ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم.

وی ادامه داد: ما برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی خود از تمام توانمان استفاده می‌کنیم اما هیچ جنگی را آغاز نخواهیم کرد چرا که سیاست ما دفاعی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در دفاع از کشور به خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری توجه کامل خواهیم نمود.

 


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ ارتش, ] [ 19:23 ] [ حسینعلی ]
وزیر خارجه سابق آمریکا سخنانی را درباره جنگ آتی ایران و عربستان مطرح کرده که قابل بررسی است.

زمان جنگ با ایران

اخیرا یکی از تحلیگران سعودی ادعایی را مطرح کرده که در آن گفته شده عربستان می‌تواند ظرف چهار تا شش ساعت آسمان ایران را تسخیر کند که البته یکی از مقامات محافظه کار دولت "جرج بوش" رئیس جمهور اسبق آمریکا به این ادعا پاسخ داده است.  
 
**پاول می گوید: اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا نمی‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید.
 
 "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها را از توهم حمله به ایران بازداشت. در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( CNN)سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.
 "کالین پاول" وزیر خارجه  اسبق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. او پس از خنده‌ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی‌کنم . صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.

 


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع), ] [ 19:21 ] [ حسینعلی ]

جنك جمل 
جنگي كه براي مقابله با علي وولايت طراحي شده بود

طراحان جنگ::::كساني بودند كه هميشه همراه پيامبر بودند واز حاميان اصلي انقلاب پيامبر بودند ودر دفاع از اسلام در ميدانهاي جنگ جانفشاني كرده بودند

نام طراحان جنگ ؛؛؛؛؛حج الاسلام زبير وطلحه همان فدائيان وجنگاوران اسلام وانقلاب پيامبر

علت جنگ؛؛؛؛؛؛؛؟نرسيدن به منافع شخصي وبه خطر افتادن منافع خود وخانواده

استراتژي جنگ؛؛؛؛؛؛؟طلحه وزبير براي اينكه به اين جنگ خود با علي مشروعيت دهند بايد به سراغ كسي يا كساني مي رفتند كه مورد مقبول مردم باشند اري بايد به سراغ كسي از خانواده پيامبر مي رفتند وبا نام او به اين جنگ مبادرت بكنند تا مردم را فريب دهند ودر نهايت عايشه همسر پيامبر بهترين گزينه بود واو را انتخاب كردند وبا عايشه به جنگ با علي و ولايت علي رفتند

نتيجه جنگ ؛؛؛؛؛؛؛؟شكست مفتضحانه طلحه وزبير ان هم با بصيرتي كه امام وياران امام به مردم دادند ومردم را از اين نقشه شوم اگاه نمودند


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع), ] [ 19:10 ] [ حسینعلی ]

افسران -  شهادت علی ابن موسی الرضا تسلیت


برچسب‌ها:

مسافران حریم دل - در راه امام رضا (ع)

افسران - پای دل


برچسب‌ها:

قدیم ها یک لطیفه ای خیلی رایج بود: به کسی می گویند سه دروغ بگو؛ می گوید " دانشگاه آزاد اسلامی!"

حالا حکایت ماست و "سازمان ملل متحد!" نهادی که صرفا جمع چند دولتمرد قدرت طلب است و ملت ها - چه متحد و چه غیرمتحد - جایی در آن ندارند.

سازمان "واقعا" ملل متحد را باید در حرم امام رضا علیه السلام دید؛ جایی که امروز صبح وقتی نماز می خواندم، در سمت راستم یک مرد کویتی و در سمت چپم یک جوان اتریشی بودند و همه پس از نماز با یک زبان "متحد" به یکدیگر "قبول باشه" گفتیم.

البته سازمان "واقعا" ملل متحد این روزها یک نمایندگی غیردایمی هم در جاده نجف تا کربلا دایر کرده است...


برچسب‌ها:
[ جمعه 20 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ , ] [ 21:36 ] [ حسینعلی ]

وابستگان نظامی 28 کشور جهان با عنوان  "پیام آوران صلح و دوستی"  از  دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کرده و با گوشه ای از دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه آشنا شدند.

در این دیدار، فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) طی سخنانی با اشاره به تاریخچه دانشگاه افسری امام علی (ع) و نقش دانشجویان این دانشگاه در دوران دفاع مقدس گفت: اولین مدافعین جنگ تحمیلی دانشجویان این دانشگاه بودند که داوطلبانه وارد صحنه نبرد شدند و دو فرمانده شهید و بیش از هزار شهید از میان دانش آموختگان این دانشگاه دوران دفاع مقدس در خیل شهدای دوران دفاع مقدس از اعتقاد راسخ پرورش یافتگان این دانشگاه حکایت دارد.

سرتیپ دوم فولادی با اشاره به اصول و راهبردهای دانشگاه افزود: دانشگاه افسری امام علی (ع) آمادگی دارد در راستای راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره مشوق همکاری با نیروهای مسلح کشورهای دوست بوده است، در صورت هماهنگی،  برای بازدید متقابل بین دانشگاهی در قالب هیات‌هایی مرکب از فرماندهان، اساتید و دانشجویان اقدام نماید.

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 20 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ ارتش, وابستگان نظامی, ] [ 21:33 ] [ حسینعلی ]

افسران - خدا قوت رزمنده ...

چند روزیست که سردمان شده است. اما هزاران کیلومتر آن‌طرف تر عزیزانی هستند که در این سرما در حال مبارزه با تکفیری ها هستند تا من و شما در امنیت کامل باشیم و از این برف و سرما لذت ببریم.
خدا قوت رزمنده ...


برچسب‌ها:
[ جمعه 20 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ تصویر, ] [ 21:29 ] [ حسینعلی ]

 

همزمان با 16 آذر، روز دانشجو، طی مراسمی از فرزندان دانشجوی کارکنان ستاد ارتش در مجتمع فرهنگی شهید قرنی ستاد آجا تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که به همت عقیدتی سیاسی پشتیبانی ستاد آجا با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام فقیه، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم معتمدیان، فرمانده پشتیبانی ستاد آجا و نیز جمعی از فرماندهان، مسئولان و فرزندان دانشجوی کارکنان ستاد ارتش برگزار شد، حجت الاسلام آل هاشم طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن 16 آذر، روز دانشجو به عموم دانشگاهیان و دانشجویان کشور به ویژه دانشجویان دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز فرزندان دانشجوی کارکنان آجا؛ به علت نامگذاری شانزدهم آذر ماه به نام روز دانشجو اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی از سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن و نیز تا کنون نقش مهمی در کشور داشته و در همه حال از جمله در بحث ملی شدن صنعت نفت و مبارزه با امپریالیسم آمریکا یاریگر ملت بوده است.

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 20 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ ارتش، فرزندان دانشجو, ] [ 21:27 ] [ حسینعلی ]

افسران -  روسیه خواستار میلیاردها دلار سفارش دفاعی از ایران است

جزئیات بیشتر در لینک زیر
tobenvis.com/visitPa


برچسب‌ها:
[ جمعه 20 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) , ] [ 21:25 ] [ حسینعلی ]

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قریب به ده ماه از انتشار نخستین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی می‏گذرد که معظم له نامه دوم خود به جوانان غربی را نوشتند، نامه ای که شاید حجم اندکی دارد اما شامل محورها و ابعاد مهم و مختلفی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی در جمع کارکنان پایور و دانشجویان وظیفه مرکز آموزش 02 نیروی زمینی ارتش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به تشریح اهداف و محورهای نامه دوم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به جوانان غربی پرداخت و عنوان کرد: این نامه نه تنها برای جوانان غربی بلکه برای جوانان تمام دنیاست.

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 20 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ عقیدتی ، آجا , ] [ 21:21 ] [ حسینعلی ]

بزرگترین میوه دنیا

جک فروت در مناطق جنوبی و جنوب شرقی آسیا و همچنین در قسمت شرقی آفریقا یافت می شود.

این درخت در مناطق گرمسیری رشد می کند و میوه اش جزء بزرگترین میوه های جهان به حساب می آید. وزن میوه های این درخت 36 کیلوگرم و درازای آن 90 سانتی متر می باشد.

وقتی این میوه می رسد، رنگ قسمت بیرونی آن سبز یا زرد است. قسمت داخلی آن شامل حباب های بزرگ خوردنی که گوشتش مزه ی موز را دارد و زرد رنگ می باشد و دارای دانه های قهوه ای رنگ و  بیضی شکل  می باشد. داخل دانه ها سفید رنگ و ترد می باشد. زمانی که جک فروت کاملاً رسیده و پخته شود و باز نشده باشد، بوی نامطبوعی ماندد پیاز پوسیده می دهد، در حالی که مغز میوه ی باز شده بوی آناناس یا موز را می دهد.

جک فروت سرشار از پتاسیم است و در پایین آوردن فشار خون تاثیر مهمی دارد. ریشه ی این درخت برای کسانی که از بیماری آسم رنج می برند، اثر شگفتی دارد. ابین میوه منبع خوب ویتامین ها،پروتئین ها و کربوهیدرات ها می باشد. از آن جایی که این میوه دارای کالری کم و میزان چربی پایینی است، برای افرادی که می خواهند لاغر شوند، رژیم غذایی خوبی محسوب می شود.

بزرگترین میوه دنیا


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]
 

افسران - جنگ جنگ است اما دیروز سخت و امروز نرم

جنگ ما ادامه دارد همانگونه که رهبرمون فرمودن جنگ دیروز با اسلحه و هدف سرزمین اما امروز جنگ با رسانه و هدف عقیده که جنگ امروز به مراتب دشوارتر و پیچیده تر است


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]

رهبری فرمودند، سنت حسنه اعتکاف را از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی  است و  در برنامه‌ریزی‌ها اعتکاف اصل بر نزدیک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند باشد  و بر اساس تدبیر درست رهبری  و  وجود دین خواهی در احاد مردم این سنت حسنه چندین سالی است در ج. ا.ا رونق گرفته و استقبال زاید الوصفی شده است و امسال حضور کمی  وکیفی معتکفین به مراتب از سال  های گذاشته پر شورتر بوده است هر چند رسانه های داخلی و خارجی در انعکاس آن کوتاهی کردند  و  در حالی که این روزها مساجد ایران مملو  از جوانانی است که در حال راز و نیاز با خدای خود هستند، رسانه‌های غربی، به عنوان حاضران همیشه در صحنه برای بازتاب وقایع ایران به نفع خود، این بار خود را به خواب  خرگوشی زده‌اند.

 
 
همه ما  بدانیم در معرض تهاجم فرهنگی هستیم و ابزارهای رسانه‌ای استکبار جهانی در یأس آفرینی وخدا زدایی سرسیمه و پر شتاب فعالیت می کنند، لذا اعتکاف علاوه  بر بعد دینی، از بعد سیاسی نیز قابل تأمل است که در آن موجی از انسان‌‌های معتقد، متدیّن، پای کار و آماده در ظاهر یک عمل عبادی انجام می‌دهند اما در حقیقت به نوعی ،قدرت نرم   اسلام و نظام ج .ا.ا  را به رخ ایادی شیطان می کشند
ماموریت ویژه  در جنگ نرم خارج ساختن خدا  از زندگی بشر و جایگزین  کردن منیت در زندگی  است و کارکرد ویژه اعتکاف ،آشتی  و انس با خداوند و جایگزینی معنویت در زندگی است بنابراین  حضور روز افزون جوانان در اعتکاف، نوعی  تولید قدرت برتر و مقابله  ریشه ای با جنگ نرم حریف به شمار می آید
 
. .. امروزه اعتکاف یکی از رویش های انقلاب می باشد که طی سال های گذشته بر پویایی آن افزوده می شود و و با استقبال جوانان عزیز ماروبه رو شده است: جوانی که در اعتکاف طعم شیرین ایمان و انس با خدا رو می چشد و لذت های مادی و شهوانی را دیدگانش حقیر و بی ارزش می شود ، به آسانی در گرداب باورهای غلط دینی دشمن ساخته  گرفتار نمی شود . از طرفی باید بدانیم از  ابتدای خلقت بشریت تاکنون در هر برهه‌ای از تاریخ جوانان به عنوان خط‌شکن معرفی شده‌ و تأثیرات به‌سزایی در تعیین سرنوشت جوامع داشته‌اند. و  در انقلاب جمهوری اسلامی ایران جوانان در تظاهرات‌ها، هشت سال دفاع مقدس، عرصه سازندگی و علم و فنآوری همیشه پیش‌تاز بوده و به همین دلیل است که دشمنان سعی در انحراف جوانان از مسیر پیشرفت دارند.  که اعتکاف بزرگترین خنثی‌کننده توطئه‌ دشمنان است.


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]

طرح جنگل کاری احیا و غنی سازی جنگل های مخروبه ابر وقطری از سال ۱۳۷۰ به اجرا در آمده است که وسعتی برابر ۱۱۲۱۶ هکتار از دامنه های شمالی را شامل می شود. همچنین بیش از ۲۰۰ هکتار از مناطق فوق قرق و عملیات نهال کاری با کاشت گونه هایی مانند بلوط، افرا، شیردار، توسکا، ون،اقاقیا، گلابی وحشی، ممرز وتعدادی سوزنی برگ از جنس لاریکس و کاج جنگلی و بذرکاری با گونه های ون، ممرز، بلوط، گلابی وحشی انجام شده و عملیات فوق همچنان ا دامه دارد.

 

15836_353
موقعیت جغرافیایی

این جنگل زیبا در جنوب شهرسان علیر مسیر جاده علی آباد بهشاهرود با مختصات جغرافیایی 57 و 54 تا 12 و 55 شرقی و 42و 36 تا 50 و 36 عرض شمالی قرار داشته ، از خاور بهجنگل اولنگ، از جنوب به کوه قاسم و کوه ابر و قطری و از باختر به کوه یخام و تکیانو محدوداست. جنگل فوق متعلق به محدوده استان زیبای گلستان می باشد.لذا بهتر است مسافران برای لذت بیشتر از زیبایی های جنگل ابر، از جاده جنگلی و مرطوب و بسیار زیبایی علی آباد کتول استان گلستان استفاده نمایند.
مشخصات طبیعی
ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما و وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از شاخصه‌های این جنگل است.[۲]میزان بارندگی در این منطقه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر و متوسط حداکثر دما ۲۰ و حداقل دما شش درجه سانتی‌گراد است.از چشمه های دایمی منطقه می توان به چشمه آلوچال، آب شرش و آبشار اشاره كرد.
همیت[
جنگل ابر به سه دلیل برای دنیا اهمیت دارد:
• قسمتی از جنگل‌های باستانی هیرکانی است و گیاهان دارویی کم نظیری دارد.
• اکوتن این ناحیه دارای اهمیت است؛ یعنی مرز میان‌بند بین دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی است. به‌طوریکه می‌توان در جنگل‌های این ناحیه درختان سوزنی‌برگ را در کنار درختان پهن‌برگ دید که این امر در گونه‌های جانوری هم تاثیرگذار بوده است.
• جغرافیای خاص منطقه که دو منطقه کم ارتفاع و بلند را در کنار هم قرار داده است دارای اهمیت است؛ به‌طوری که شاهد تشکیل اقیانوس ابر در این منطقه هستیم که پدیده کم نظیری در دنیا محسوب می‌شود.[۳]
افزون بر زیبایی طبیعی، مشخصات کم‌نظیری مانند وجود گونه‌های متفاوت گیاهان چوبی به همراه گونه‌های گیاهی بسیار نادری مانند راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار، نمدار و مانند آن‌ها این قابلیت را پدید آورده که این اراضی همچون موزه‌ای زنده برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مورد استفاده قرار بگیرد.بخشی از گردشگران خارجی این منطقه، گیاه‌شناسانیهستند که برای دیدن گونه‌های نادر گیاهی موجود در جنگل‌های هیرکانی به ایران می‌آیند و دسته دوم، گردشگران عمومی هستند که اغلب از کشورهای آسیای میانه وخاورمیانه می‌آیند.
جنگل ابر درمحلی واقع است که از ضخامت کوه‌های البرز کاسته می‌شود و ابرهای گرفتار در پشت این دیواره از لابه‌لای دره‌ها به سمت جنوب سرازیر می‌شوند؛ به همین خاطر تقریباً از بعدازظهر تا نیمه‌های شب با سرد شدن هوا چنان می‌نماید که جنگل به روی ابرها سوار شده است.مجاورت دو ناحیه کم فشار و پرفشار (دشت گرگان و منطقه ابر) باعث شده هر وقت زمین انرژی می‌گیرد ابرها جابه‌جا شوند و به‌نظر برسد که ابرها از آسمان به زمین می‌آیند. این اتفاق منطقه ابر را دگرگون کرده

15837_915
پوشش گیاهی
وجود ۸۵ نوع گونه گیاه مانند راش، بلوط، ممرز افرا، شيردار، توسكا، آزاد داغداغان، گونه های كلاه مير حسن ، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آويشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مانند نارون، بارانک، سرخدار و مانند آنها جنگل ابر را به موزه‌ای طبیعی تبدیل کرده است. آب و هوای خاص این جنگل، درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده‌اند و منظره زیبایی پدید آورده‌اند. جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی شده است، که همه ساله مشتاقان و علاقه مندان را از گوشه کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.
در قسمت‌های جنوبی جنگل، یعنی قسمتی که به روستاها نزدیک‌تر است پوشش گیاهی تنک دیده می‌شود. در عمق جنگلٰ تپه‌های پرشیبی وجود دارد که سراسر پوشیده از درختان بلند است. مشهورترین درخت منطقه اورس است. درختی با ریشه‌های بلند که روی زمین می‌خزد. مناطق ابتدایی جنگل ابر ییلاق چوپانان گلستانی است، اما در عمق جنگل اثری از انسان دیده نمی‌شود
گونه های جانوری
از گونه های جانوری اين منطقه می توان خرس قهوه‌ای،گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش كل و بز ،شوكا و مار و از پرندگان كبک، كبوتر جنگلی، بلدرچين، عقاب جنگلی، كركس، شاهين، فاخته و قرقاول را نام‌برد.

73dfe25b4b87
جاده ابر و منطقه حفاظت شده

 گزارش پيمايش جنگل ابر – روستاي ابر به ده شيرين آباد

بوي تازه شدن طبيعت همه جا را پر کرده است . مطابق عادت هر سال عيد ، دنبال يک جنگل مناسب براي پيمايش مي گرديم . در اکثر مناطق جنگلي اثراتي از زمستان باقي مانده است . با تماس با چند استان شمالي متوجه مي شويم که اکثر راههاي جنگلي هنوز پوشيده از برف است . صحبت با کوهنوردان ديگر و گرفتن راهنمايي از آنها باعث مي شود که منطقه ابر در نظر ما خودنمايي کند . منطقه اي که بيشترين ارتفاع آن 3000 متر است و به دليل ارتفاع پايين ، محلي مناسب براي يک پيمايش بهاري است . هماهنگي هاي لازم را سريع انجام داده و کوله هاي خود را مي بنديم .
ابتدا بايد خود را به شاهرود برسانيم . از ترمينال غرب تهران سوار ماشينهاي مشهد شده و پس از رسيدن به شاهرود ماشين ديگري تهيه کرده و به سمت شمال شرق شاهرود و به سمت راميان و آزاد شهر حرکت مي کنيم . در فاصله 6 کيلومتري بعد از شاهرود شهر بسطام وآرامگاه شيخ بسطام قرار دارد . جاده را ادامه داده و وارد جاده فرعي قلعه نو خرقان 
( N 36′ 36.437′ , E 055′ 04.985′ ) مي شويم . از آرامگاه شيخ خرقان نيز بازديد کرده و در جاده اي آسفالته حرکت خود را به سمت شمال شرق و ده ابر ادامه مي دهيم . 13 کيلومتر ديگر که به مسير خود ادامه مي دهيم تا ناگهان از پشت يک تپه ده زيباي ابر مشخص مي شود . دهي کوچک ولي فوق العاده زيبا که با شکوفه هاي زيباي بهاري آراسته شده است .
از ده ابر يک جاده پرپيچ و خم به سمت ده شيرين آباد مي رود . با يک راهپيمايي 5 الي 6 ساعته مي توان از اين جاده زيبا خود را به شيرين آباد رساند . اين مسير عمومي راهپيمايي از اين مسير است ولي هدف ما اين جاده نيست . هدف ما جنگلهاي انبوه بين ده ابر و شيرين آباد و عبور از ده ييلاقي افراتخته است . 
ابتدا بايد جاده خاکي را تا روي گردنه ادامه دهيم . جاده به سمت شمال غرب ادامه مي يابد . هوا ابري است و مه ريز ، کم کم صورتها و وسايل ما را خيس مي کند . در ميان راه گردنه محيط بان منطقه را مي بينيم . هوا خراب است و هر چند وقت يکبار صداي رعد زمين را مي لرزاند . محيط بان کاملاَ محتاطانه از ما مي خواهد که مسير عادي شيرين آباد را پيموده و افراتخته را به زمان ديگري بسپاريم . او جنگلهاي انبوه و شيبهاي صخره اي را از خصوصيات مسير افراتخته مي داند . اما ما مصر و مصمم از او راهنمايي مي خواهيم . در نهايت محيط بان با تکرار کلمه ” در اين هوا نمي توانيد ” و از روي بي ميلي اطلاعاتي در مورد مسير در اختيار ما قرار مي دهد . کلمه نمي توانيد او نيز بدرقه راه ما است ! در ادامه راه اطلاعات خوبي از يکي از افراد محلي به نام حسين بيگي مي گيريم .

images (3)
با رسيدن بر روي گردنه ، هوا کاملاَ خراب است و چشمها عاجز از ديدن ده شيرين آباد است . مسير مستقيم از گردنه به سمت افراتخته مي رود و شيرين آباد در جهت شمال قرار دارد ولي به دليل وجود کوههاي صخره اي و پرتگاه ناچاراَ بايد مسيري طولاني را به سمت غرب رفته تا اين کوههاي صيقلي را دور بزنيم .
هنوز منطقه حالت جنگلي به خود نگرفته است و تقريباٌ هر چند متر يک درخت خود نمايي مي کند . در ميان راه مسيرهاي فرعي با نامهاي آرام چاله زوا ، فيک چشمه ، شهري کشته و … نيز وجود دارد ولي ما همچنان مسير خود را به سمت غرب ادامه مي دهيم . در نهايت بعد از مدتي متوجه مي شويم که کوههاي صخره اي را دور زده ايم . در ميان مه با استفاده از جي پي اس (GPS) مسير نهايي مشخص است و طبق راه مالرويي که وجود دارد مسير خود را به سمت شمال و شمال شرق منحرف مي کنيم . بعد از گذشتن از يک رودخانه نه چندان پر آب به يک آرام* مي رسيم . محل مناسبي براي شب ماني به نظر مي رسد . باقي روز را به مرتب کردن داخل آرام و جمع کردن هيزم مي گذرانيم . شبي به ياد ماندني را پشت سر مي گذاريم .
روز بعد هوا بهتر به نظر مي رسد . ابرها کنار رفته اند و ديد ما نسبت به منطقه باز شده است . حرکت خود را به سمت شمال ادامه مي دهيم و پس از طي کردن يک سربالايي و رسيدن به بالاي تپه منظره زيبايي چشم را مي نوازد . قله سبز پوش قلعه موران در شمال به همراه ده ميان رستاق و لباس سبزپوش آن و کمر بند خاکي رنگي که از ميان سبزيها تا ده شيرين آباد کشيده شده است . براي اولين بار در طول برنامه ده شيرين آباد مشخص ميشود . از تپه به سمت شمال پايين رفته ولي در پايين تپه به يک دوراهي مي رسيم . 
راه اول به سمت دره و راه دوم به سمت غرب ارتفاع مي گيرد . با توجه به تجربيات قبلي در مورد جنگل و مسير دره که اکثراَ به آبشار منتهي مي شود تصميم مي گيريم که مسيري که بر روي يال غربي سوار مي شود را انتخاب کنيم . بعد از چند دقيقه مسير روي يال هم ارتفاع کم کرده و به دره غربي مي رسد . ارتفاعات غربي منطقه در قسمتهاي بالايي صخره اي و صعود از آنها بسيار وقت گير و خطرناک به نظر مي رسد ولي قسمتهاي پاييني ، تپه اي و خاکي است .
مسير را ادامه داده و كمي جلوتر به سمت دره پيش مي رويم . بعد از مدتي به يک راه کوچک رسيده و در کف دره از رودخانه رد مي شويم . از آنجا ارتفاع خود را به سمت غرب زياد مي کنيم تا به روي يال غربي برسيم . در آنجا نيز مسافتي حدود 2 کيلومتر را به سمت غرب تراورس مي کنيم . در اينجا جنگل کاملاَ انبوه شده است و شناسايي مسير بسيار سخت . يکي از مسيرها ارتفاع گرفته و به سمت ارتفاعات غربي ما مي رود . مسير شرقي به سمت صخره هاي سمت شرق مي رود و غير قابل عبور است و مسير دره که به سمت شمال مي رود . با توجه به نقشه مسير دره درست به نظر مي رسد . در طول دره حرکت خود را ادامه داده و چيزي حدود 500 متر ارتفاع کم ميکنيم . در انتهاي دره به يک تنگه پر آب ميرسيم که توسط صخره هاي بلندي احاطه شده و غير قابل عبور به نظر مي رسد . تصميم مي گيريم که شب را همانجا قبل از تنگه استراحت کنيم . شبي زيبا با آسماني پرستاره و صداي دارکوب و جغدهاي شب زنده دار . 
صبح زود دو نفر از اعضاي تيم براي شناسايي مسير تنگه حرکت مي کنند و پس از مطمئن شدن از اينکه مسير تنگه مطمئن است مابقي اعضا نيز به آنان مي پيوندند . تنگه برخلاف چيزي که به نظر مي رسيد آنقدر طولاني نيست و با چند بار گذشتن از رودخانه مي توان از آن گذشت . در انتهاي تنگه مسير مالروي مناسبي به سمت ده شيرين آباد ديده مي شود . متوجه مي شويم که در دوراهي بايد به سمت ارتفاعات غربي مي رفتيم چون ده افراتخته در ارتفاعات غرب روستاي شيرين آباد است . به هر حال مناظر اطراف ، فوق العاده زيبا است و تيم پس از يک مبارزه سخت و راهپيمايي سنگين 2 روزه خود را در مقصد مي بيند .

images (19)

چند نکته : 
• مناطق جنگلي فوق العاده زيبا هستند و در عين حال خطرناک . وجود حيوانات وحشي ، ديد کم در صورت وجود مه و ابر در منطقه ، مناطق صخره اي و صعب العبور که در جنگلها به وفور يافت مي شوند و تنگه ها و آبشارهاي بلند ، لزوم وجود يک برنامه ريزي دقيق را تاييد مي کند .
• درست کردن آتش در جنگل براي دور کردن حيوانات وحشي کار مناسبي است ولي هيچ گاه خاموش کردن کامل آن را از ياد نبريد .
• استفاده از امکانات مناسب جهت يابي مانند نقشه با اشل مناسب ، قطب نما و مخصوصاَ دستگاه جي پي اس مانع از سردرگمي شما در ميان جنگل شده و کمکي بزرگ براي انجام فعاليتهاي اينچنيني است .
• پيمودن مسير بدون راهنما ، امروزه مورد توجه بسياري از کوهنوردان است . فقط بايد اين نکته را در نظر گرفت که گرفتن اطلاعات از محليها مي تواند کمک بزرگي باشد .


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]

امیر عباسپور در خصوص تسلیحات مورد استفاده این نیرو گفت: گروه 99 پدافند نزاجا از سامانه‌های توپخانه‌ای و پیشرفته و همچنین موشک‌های دوش‌پرتاب با قابلیت‌ انهدام بالگردها و هواپیماهای جنگی دشمن برخوردار است.

وی یکی از دستاوردهای این نیرو را متحرک‌سازی سامانه‌های توپخانه ای عنوان کرده و افزود: با نصب سامانه‌های توپخانه‌ای بر روی خودروی تاکتیکی «زوبین» قدرت، تحرک و چالاکی این سامانه‌ها ارتقا یافته، بدین ترتیب که می‌توانند به‌عنوان نیروهای تازشی دوش‌پرتاب در هرنقطه و زمان وارد عمل شده و علیه هدف‌های هوایی به‌کار گرفته شوند.

فرمانده گروه 99 پدافند نیروی زمینی ارتش افزود: از آنجا که پدافند هوایی یک سیستم یکپارچه تعریف شده است، لذا استقرار سامانه‌های پدافندی نزاجا در تمامی نقاط کشور از جمله تاسیسات هسته‌ای، فرودگاه‌ها، مراکز پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و سایر نقاط مستقر هستند.

وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مقتدرانه پوشش هوایی لازم را در ارتفاع متوسط و بالا انجام می‌دهد، و در این رابطه از سامانه‌های موشکی برد متوسط و بلند استفاده می‌کند.

امیر عباسپور گفت: پدافند نیروی زمینی در ارتفاع پست از سامانه‌های موشکی دوش‌پرتاب و سامانه‌های توپخانه‌ای 23 میلیمتری بهره می‌برد، که این سامانه‌ها جنگ‌افزارهای بسیار قابلی هستند و می‌توانند در ارتفاع پایین به‌طور وسیع پوشش لازم را ایجاد کنند، و قابلیت انهدام موشک‌های کروز را دارند.

وی همچنین افزود: توپ‌های ضدهوایی 23 میلیمتری به سامانه‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) متصل هستند و از مراکز «سی.آر. سی» قرارگاه دستور می‌گیرند و با توجه به مختصات ارائه شده از رادارها، بر روی اهداف قفل کرده و به اجرای آتش می‌پردازند.


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]
 
افسران - زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم

زمانی که صدام شهرهای ایران را موشک باران و بمباران می کرد، تیمسار آبشناسان نامه‌ای به صدام نوشت که خیلی خواندنی است و یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلای ایران است...
«اگر جناب صدام حسین ژنرال است و فنون نظامی را خوب می‌داند و نظریه‌پرداز جنگی است، پس به راحتی می‌تواند در دشت عباس با من و دوستان جنگ آورم ملاقات کند و با هر شیوه‌ای که می‌پسندد، بجنگد؛ نه این‌که با بمب افکن‌های اهدایی شوروی، محله‌های مسکونی و بی‌دفاع را بمباران کند و مردم را به خاک و خون بکشد».
در جواب نامه، صدام، ژنرال قادر عبدالحمید را با گروه ویژه‌اش به دشت عباس فرستاد تا به تیمسار آبشناسان یک جنگ تخصصی را نشان بدهد.
سال‌ها قبل در اسکاتلند، تیمسار آبشناسان، ژنرال عبدالحمید و گروهش را در مسابقه کوهنوردی ارتش‌های منتخب جهان دیده بود. آن‌جا گروه او اول شد و عراقی‌ها هفتم شدند. حالا در میدان جنگ حقیقی دوباره مقابل ژنرال قادر عبدالحمید قرار گرفت و بعد از یک درگیری طولانی، لشکرش را شکست داد و خود او را اسیر کرد.
زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم ..


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]

 قدرت‌ موشكي ايران ناوگان ‌دريايي آمريكا را نابود مي‌كند

يك روزنامه الجزايري نوشت: سامانه موشکي ايران قادر است در دقايق نخست درگيري، تمام قسمت‌هاي ناوگان دريايي آمريكا را در خليج فارس متلاشي و به لاشه كشتي و ناو جنگي تبديل كند.

در ادامه گزارش "برگ‌هاي برنده و واكنش سهمگين ايران به حمله احتمالي آمريكا-اسرائيل، به روزنامه الجزائري «الشروق» اشاره مي شود كه در مقاله‌اي طولاني درباره رويارويي احتمالي اسرائيل و آمريكا با ايران نوشت: پيش از آنكه وارد جزئيات طرح‌هاي جنگي [دفاعي] جمهوري اسلامي [ايران] براي مقابله با تجاوز احتمالي بشويم، در ابتدا به موقعيت نظامي و امكانات ژئواستراتژيك و سياست‌هايي كه به ايران امكان مي‌دهد از همه برگ‌هاي بازي استفاده كند مي‌پردازيم.

الشروق افزود: علاوه بر اين به فن‌آوري پيشرفته‌اي مي‌پردازيم كه ايران را قادر ساخته است تا قدرتي نظامي در منطقه باشد كه نه تنها بتواند از خود دفاع كند بلكه بتواند با قدرت‌هاي جهاني و منطقه‌اي و در رأس آنان با آمريكا و رژيم صهيونيستي مقابله كند.


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]

علامه جعفری می گوید :فردی برای من تعریف میکرد که: تو یکی از زیارتام که مشهد رفته بودم به امام رضا گفتم یا امام رضا دلم میخواد تو این سفر خودمو از نظر تو بشناسم که چه جوری منو می بینی .نشونه شم این باشه که تا وارد صحنت شدم  از اولین حرف اولین کسی که با من حرف می زنه من پیامتو بگیرم.وارد صحن که شدم خانوممو گم کردم  اینور بگرد،اونور بگرد،یه دفعه دیدم داره میره .خودمو رسوندم بهش و از پشت سر زدم بهش که کجایی؟ روشو که برگردوند دیدم زن من نیست.بلافاصله بهم گفت :*خیلی خری*حالا منم مات شده بودم که امام رضا عجب رک حرف میزنه؛ زنه که دید انگار دست بردار نیستم و دارم نگاش می‌کنم گفتش:

نه فقط خودت، بلکه پدر و مادر و جد و ابادت هم خرن.

علامه میگوید این داستان را برای شهید مطهری تعریف کردم تا بيست دقیقه می خندید.


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]
 

مجموعه: اعمال مستحبی      دعای اعتکاف,ایام اعتکاف

توقف در مسجد به قصد عبادت را اعتکاف گویند 

اعمال  روز سيزدهم رجب
روز سيزدهم ماه رجب مصادف با ولادت اميرالمؤمنين حضرت على(ع) است؛ و اوّلين روز از ايّام البيض است. روزه گرفتن در روز سیزده رجب، و دو روز بعد، ثواب فراوانى دارد. و هر كس كه بخواهد عمل "امّ داوود" را به جای آورد، بايد اين روز را روزه بگيرد.
اعمال روز چهاردهم رجب:
روزه گرفتن در روز چهاردهم رجب روز پاداش فراوانى دارد. در روايتى از رسول خدا (ص) مى خوانيم: "هركس كه روز چهاردهم ماه رجب را روزه بگيرد، خداوند پاداشى به وى عنايت كند كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه بر قلبى خطور كرده باشد!...".

اين شب، شب ارزشمندى است كه چند عمل در آن وارد شده است:

اوّل: غسل.

دوم: احياى آن شب به عبادت كه فضيلت بسيار دارد.

سوم: زيارت امام حسين (ع) كه زيارت آن حضرت در شب و روز نيمه رجب مورد تأكيد قرار گرفته است.

چهارم: شش ركعت نماز بگذارد (هر دو ركعت با يك سلام) و در هر ركعتى "حمد" و "يس" و "ملك" و "توحيد" را بخواند .

پنجم: بجا آوردن سى ركعت نماز، كه در هر ركعت يك مرتبه "حمد" و ده مرتبه سوره "توحيد" را بخواند، در روايتى از رسول خدا (ص) پاداش فراوانى براى اين نماز ذكر شده است.

ششم: دوازده ركعت نماز (هر دو ركعت به يك سلام) و در هر ركعت يك بار "حمد" و يك بار "سوره" را مى خوانى و پس از پايان نمازها هر يك از سوره هاى "حمد"، "فلق"، "ناس"، "توحيد" و "آية الكرسى" و همچنين سوره "قدر" را چهار مرتبه مى خوانى و پس از آن، چهار مرتبه مى گويى: سُبْحانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لاَ اِلهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ اَكْبَر. سپس مى گويى: أللّهُ أللّهُ رَبِّي، لا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً، ما شاءَ اللهُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ.
اين نماز را "سيّد" در "اقبال" از امام صادق(ع) روايت كرده است.

 دعای اعتکاف,ایام اعتکافاعمال مستحبی اعتکاف

 اعمال روز پانزدهم رجب:
روز مباركى كه در آن چند عمل وارد شده است:
اول. غسل كردن.

دوم. زيارت امام حسين (ع). در روايتى از محمّد بن ابى نصر نقل شده است كه از امام رضا (ع) سؤال كردم: "در چه ماهى زيارت امام حسين (ع) بهتر است؟" فرمود: "در نيمه رجب و نيمه شعبان"

سوم. بجا آوردن نماز جناب سلمان (همان گونه كه در اعمال روز اوّل ماه رجب)

چهارم. چهار ركعت نماز بگزارد (هر دو ركعت به يك سلام) و پس از سلام دستهاى خود را بگشايد و بگويد:

اَللّهُمَّ يا مُذِلَّ كُلِّ جَبّار، وَ يا مُعِزَّ الْمُؤْمِنينَ، اَنْتَ كَهْفى حينَ تُعْيينِى
خدايا اى خواركننده هر ستمكار سركش و اى عزت بخش مؤمنان تويى پناهگاه من در آن هنگام كه از

الْمَذاهِبُ، وَاَنْتَ بارِئُ خَلْقى رَحْمَةً بى، وَ قَدْ كُنْتَ عَنْ خَلْقى غَنِيّاً،
راهها وامانده شوم و تويى كه از روى مهرى كه به من داشتى به خلقت من دست زدى در صورتى كه از خلقتم بى نياز بودى

وَلَوْلا رَحْمَتُكَ لَكُنْتُ مِنَ الْهالِكينَ، وَ اَنْتَ مُؤَيِّدى بِالنَّصْرِ عَلى اَعْدآئى،
و اگر مهر تو نبود بطور مسلم من در زمره نابودان بودم و تويى كه مرا بوسيله يارى دادن بر دشمنانم كمك دهى

وَ لَوْ لا نَصْرُكَ اِيّاىَ لَكُنْتُ مِنَ الْمَفْضُوحينَ، يا مُرْسِلَ الرَّحْمَةِ مِنْ
و اگر يارى تو نبود بطور حتم من از رسوايان بودم اى فرستنده رحمت از

مَعادِنِها، وَ مُنْشِئَ الْبَرَكَةِ مِنْ مَواضِعِها، يا مَنْ خَصَّ نَفْسَهُ بِالشُّمُوخِ
معدنهاى آن و اى پديد آرنده بركت از جاهاى آن اى كه مخصوص داشت خود را

وَالرَّفْعَةِ، فَاَوْلِيآؤُهُ بِعِزِّهِ يَتَعَزَّزُونَ، وَ يا مَنْ وَضَعَتْ لَهُ الْمُلُوكُ نيرَ الْمَذَلَّةِ
به بلندى مقام و رفعت و از اين رو دوستانش به عزت او عزيز گردند و اى كه پادشاهان طوق مذلت

عَلى اَعْناقِهِمْ، فَهُمْ مِنْ سَطَواتِهِ خآئِفُونَ، اَسئَلُكَ بِكَيْنُونِيَّتِكَ الَّتِى
را براى او بر گردن نهاده اند و از سطوتهاى او ترسانند از تو خواهم به حق بود كردنت كه آن را

اشْتَقَقْتَها مِنْ كِبْرِيآئِكَ، وَ اَسئَلُكَ بِكِبْرِيآئِكَ الَّتِى اشْتَقَقْتَها مِنْ عِزَّتِكَ،
از كبرياى خود جدايش كردى و از تو خواهم به حق كبريايت كه آن را از عزتت برگرفتى و

وَاَسئَلُكَ بِعِزَّتِكَ الَّتِى اسْتَوَيْتَ بِها عَلى عَرْشِكَ،فَخَلَقْتَ بِها جَميعَ خَلْقِكَ
از تو خواهم به حق عزتت كه بوسيله آن بر عرش مستولى گشتى و بدان سبب همه خلق خود را آفريدى

فَهُمْ لَكَ مُذْعِنُونَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَ اَهْلِ بَيْتِهِ.
و همه به خداييت اعتراف دارند كه درود فرستى بر محمّد و خاندانش.

امام صادق(ع) از امير مؤمنان حضرت على (ع) نقل كرده است كه: هر غمزده و اندوهگينى اين دعا را بخواند، خداوند متعال اندوه و غم او را برطرف مى سازد.

پنجم. عمل امّ داوود. از مهمترين اعمال روز نيمه ی رجب، عمل "امّ داوود" است كه به گفته ی علاّمه مجلسى: "شيخ صدوق"، "شيخ طوسى" و "سيّد بن طاووس"(ره) به سندهاى معتبر آن را نقل كرده اند. اين عمل براى برآمدن حاجات و رفع اندوه و غم، حلّ مشكلات و دفع ظلم ستمگران بسيار مؤثّر است.


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]
 
افسران - جنگ جنگ است اما دیروز سخت و امروز نرم

 

جنگ ما ادامه دارد همانگونه که رهبرمون فرمودن جنگ دیروز با اسلحه و هدف سرزمین اما امروز جنگ با رسانه و هدف عقیده که جنگ امروز به مراتب دشوارتر و پیچیده تر است


برچسب‌ها:
[ 20 آذر 1394برچسب:, ] [ 21:13 ] [ حسینعلی ]

افسران - آنچه باعث طول عمر میشود


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ افزایش عمر ، طول عمر ، احادیث , ] [ 19:39 ] [ حسینعلی ]

افسران - اوج افول انسانیت


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ اوج افول انسانیت ، دکتر پولکی ، پزشکان , ] [ 19:37 ] [ حسینعلی ]

افسران - لبیک یا امام خامنه ای


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ رهبری، تصویر, ] [ 19:29 ] [ حسینعلی ]

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هرگونه تحرکات ضدامنیتی در مرزها را از سوی هر دیوانه‌ای که بخواهد کاری احمقانه انجام دهد، سرکوب خواهیم کرد.

امیر کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور، گفت: همزمان با بازگشت زائران اباعبدالله الحسین(ع) به میهن اسلامی، یگان‌های نیروی زمینی ارتش ظرفیت و امکانات خود را برای آسایش و رفاه زائران به‌کار گرفته‌اند.

وی افزود: یگان‌های نزاجا در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه مستقر شده و با عشق به امام حسین(ع) و در جهت خدمت به زائران همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌‌اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان "هرگونه تحرکات ضدامنیتی در مرزها را از سوی هر دیوانه‌ای که بخواهد کار احمقانه انجام دهد، سرکوب خواهیم کرد"، اظهار داشت: ارتش ظرفیت بالگردی و پهپادی خود را در نقاطی که زوار به کشور وارد می‌شوند به‌کار گرفته است و تاکنون هیچ‌گونه تهدید و مورد ضدامنیتی در مرزها نداشته‌ایم.

امیر حیدری ادامه داد: ارتش در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های مرزها ایستگاه‌های پذیرایی مستقر کرده است تا مردم وجود ارتش را به‌عنوان یک نهاد خدمت‌گزار احساس کنند.

وی از اعزام یگان‌های حمل و نقل به مرز مهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت آسایش و انتقال هرچه سریع‌تر زوار انجام شده است؛ علاوه بر آن نیز آمبولانس‌های ارتش در نقاط مدنظر مستقر شده‌اند تا مصدومان احتمالی را معالجه کنند یا به بیمارستان‌ها انتقال دهند.

 


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـارتش،امنیت زائران، نیروی زمینی, ] [ 19:27 ] [ حسینعلی ]

کذابی به نام احمد الحسن که خود را یمانی آل محمد می خواند و همانند فرقه ضاله شیرازی،مورد حمایت مستقیم انگلستان است،به منظور ایجاد تفرقه بین شیعه و کم اثر کردن مراسم بیست میلیونی اربعین،تبلیغات وسیعی را در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی،همچنین در مسیرهای راهپیمایی اربعین براه انداخته است.
اخیرا در کانالی که در تلگرام به زبان فارسی افتتاح شده است از ایشان بعنوان قائم آل محمد احمد الحسن یاد می کنند.
در تبلیغات این فرقه ضاله،دشمنی و تخطئه مراجع عظام تقلید،دشمنی با نظام اسلامی و شخص رهبری انقلاب،موج می زند.
آنها مراجع تقلید را تا زمانی محترم می شمارند که در مقابل احمد الحسن نایستاده اند،در غیر اینصورت بعنوان محارب با امام زمان محسوب می شوند.
آین فرقه ضاله احمد الحسن را دارای قدرتهای عالیه و ما فوق بشری معرفی می کنند و در مقابل مراجع را افراد ضعیف النفسی می دانند که در مقابل یک سرماخوردگی ساده عاجز بوده و تسلیم می شوند.
مریدان قلم به مزد این عامل انگلستان، فقط در فضای مجازی با داعش مبارزه می کنند و حتی یکنفرشان حاضر نیست به دفاع از حرم اهل بیت به مبارزه مسلحانه با داعش بپردازند.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) , ] [ 19:25 ] [ حسینعلی ]

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تحویل انبوه موشک کروز قدیر به این نیرو گفت: موشک هایی که ما امروز بهره برداری می کنیم موشک های بسیار خوب و مناسبی برای انجام ماموریت‌های مختلف چه ساحل به دریا و چه سطح به سطح یعنی از روی یگان شناور و یا از طریق زیردریایی‌ها است.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تحویل موشک های کروز دریایی قدیر به نیروی دریایی به مناسبت هفتم آذر با اشاره به ماموریت این نیروی در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی به ویژه مرزهای آبی گفت: برای انجام این ماموریت خطیر یعنی دفاع از مرزهای آبی و دفاع از منابع و منافع کشور، نیروی دریایی نیازمند داشتن تجهیزات مناسب است.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ موشک کروز، نیروی دریایی، ارتش, ] [ 19:19 ] [ حسینعلی ]

افسران - سهم هر خانوداه چند استخوان شکسته بود

ابو فلاح پدر شهید: متاسفانه اطلاع رسانی در مورد وضعیت ترک های عراق بسیار ضعیف است و همه تصور می کنند که شیعیان عراق فقط در جنوب و مرکز عراق سکونت دارند. در حالی که در استان کرکوک کلی ترک زبان داریم که شیعه حضرت علی (ع) هستند. در حال حاضر اگر کمک به معنای واقعی نرسد 200 هزار نفر در شهر تازا خورماتو قتل عام می شوند و فقط یک خاکریز با داعش فاصله داریم.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ شهداء، داعش، تصاویر, ] [ 19:16 ] [ حسینعلی ]

افسران - راهپیمایان خاص اربعین

 این روزها شبکه های اجتماعی حال و هوای اربعین گرفته و پیاده روی اربعینی یکی از سوژه های خاص کاربران این شبکه هاست. آن چه این روزها زیاد رد و بدل می شود عکس نوجوانانی است که راهپیمای اربعین حسین هستند.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:یاحسین (ع) ـ اربعین، پیاده روی، تصویر, ] [ 19:13 ] [ حسینعلی ]

افسران - این عمار؟


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:یاحسین(ع) ـ رهبری، بصیرت، تصویر, ] [ 15:30 ] [ حسینعلی ]

افسران - شیطان بزرگ آقای ماراشناخت

روزنامه آمریکایی "یو.اس.ای تودی" نوشت: «بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک حریف قدرتمند (SUPER OPPONENT) به نام [آیت الله] خامنه ای است که نقشه راه را می شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند».[۳]


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:یاحسین(ع), ] [ 15:22 ] [ حسینعلی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1395
فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 دی 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 4111
تعداد مطالب : 518
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Up Page